Τρίτη, 8 Ιανουαρίου 2013


Καλώς ορίσατε 


Η σελίδα χωρίζεται σε τομείς με βάση τις διαφορετικές μουσικές δραστηριότητες. 

Παρακαλούμε κάντε scroll down
για να βρείτε τον τομέα που αναζητείτε.  

Contact the artist: 

info@natassamare.com / www.facebook.com/natassamare

***** 


NEW CD RELEASE
THE DAY AFTER









ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ


Η ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΑΡΕ ΜΟΥΜΤΖΙΔΟΥ διαθέτει ένα πλούσιο βιογραφικό με συμμετοχές σε σημαντικές διοργανώσεις και φεστιβάλ (30th ISME, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Women Creators of the Two Seas by Unesco, European Worldwide Festival, Gaia Festival, Sur les chemins d' Oxor, Cont. Artists in Holland, Grand Festival de multilinguisme κ.α.) και συνεργασίες με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Πολεμικό Μουσείο, το Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, το Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, το Institut Francais, τα Υπουργεία Β. Ελλάδος, Εθνικής Άμυνας, Πολιτισμού, τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης, τις Προξενικές Αρχές, το Ίδρυμα Μελετών Μητέρας, τη Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., την Κρατική Τηλεόραση κ.α..

Έχει οργανώσει, παρουσιάσει και συμμετάσχει σε πλήθος μουσικών και θεατρικών παραστάσεων. Με προσωπική δισκογραφία («α», 2006 - «The Embrace», 2008 - «Seul a Trois», 2010) για την οποία έχει λάβει διθυραμβικές κριτικές από τον ελληνικό και διεθνή τύπο, είναι μέλος των Καλλιτεχνών Χωρίς Σύνορα και συνεργάζεται με τους Christine Alavoine, Marc Roger, Jason Carter, Eric Lemieux, David Moore. Στο πλαίσιο της ενασχόλησής της με τη σύγχρονη μουσική και τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό έχει ηχογραφήσει στο Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας Αθηνών (ΚΣΥΜΕ), που ιδρύθηκε από τον Ιάννη Ξενάκη και συνεργαστεί με το KSYMEnsemble. Το 2011 με το 8μελές μουσικό της σχήμα «Mediterra» ξεκίνησε ένα νέο κύκλο συναυλιών με θεματική τη Μεσόγειο. Παράλληλα πραγματοποιεί σειρές συναυλιών και κονσέρτων με τους «Seul à trois», «kmnTrio», «Natassa Mare 4tet» και τον διεθνούς εμβέλειας Έλληνα κρουστό Νίκο Τουλιάτο.

Τον Ιούλιο του 2012, στα πλαίσια του ISME (International Society for Music Education), υπό την αιγίδα του 30ου Διεθνούς Συνεδρίου για τη Μουσική Εκπαίδευση που έλαβε χώρα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην Ελληνική Τραγωδία “ΜΗΔΕΙΑ” του Ευρυπίδη. Η παράσταση, σε σύνθεση του διεθνούς βεληνεκούς Έλληνα συνθέτη Νίκου Χαριζάνου, αποτέλεσε καινοτομία στον μουσικό χώρο για τον συνδυασμό της αρχαίας Ελληνικής και παραδοσιακής γραφής και της σύγχρονης μουσικής και αυτοσχεδιαστικής τέχνης. Επίσης, η συνεργασία της αυτή έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις από τη Boston Contemporary Opera, USA και την Opera Actuel, Μόντρεαλ, Καναδάς.

Το 2013 έπειτα από πρόσκληση του οργανισμού PARALLAXI, παρουσίασε με τεράστια επιτυχία νέα της δουλειά στο σπουδαίο THEATERHAUSS, στη Στουτγκάρδη, σε μία sold out συναυλία. Το 2013, επίσης, με την υποστήριξη του εκδοτικού οίκου «Enalia Mare» ξεκινά την πρώτη της συγγραφική προσπάθεια εκδίδοντας μία σειρά παιδικών βιβλίων και παραμυθιών υπό τον γενικό τίτλο: «Παραμύθια στη σειρά». Με δυναμικό της σύμμαχο τη μεγάλη της εμπειρία πάνω στον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό και έκφραση, θέτει ως στόχο τη διατήρηση της αθωότητας της παιδικής σκέψης, την εγκατάσταση της αισιόδοξης οπτικής στο νου και την καρδιά των παιδιών και την ενθάρρυνση διά μέσω της χρήσης της αναγωγής, της ελεύθερης έκφρασης.

Aπό το έτος 2014, ως APOPSIS 3io, σχήμα που αποτελεί μία δυναμική σύμπραξη τριών διεθνών μουσικών της jazz, παρουσιάζει σε μεγάλα φεστιβάλς και σπουδαίους συναυλιακούς χώρους, (1st International Jazz Festival | Kozani, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης κ.α.), τη νέα δισκογραφική δουλειά υπό τον τίτλο REMpetiko. Το σύνολο του έργου αποτελεί μία συναρπαστική περιπλάνηση στη Μικρά Ασία, στα μαγικά ηχοχρώματα και μονάκριβα γλωσσικά ιδιώματα των περιοχών της πατρίδας. Εκεί, όπου ο ελληνισμός ακούμπησε το φως της Ανατολής και γέννησε την ιδιαίτερη αυτή αίσθηση που όλοι όσοι κατάγονται από τα μέρη αυτά κουβαλούν μέσα τους σε μία αέναη κυοφορία. Το ensemble, με διεθνείς συμμετοχές σε jazz & contemporary music festivals, κινείται στον ευρύ χώρο της jazz, συνδυάζοντας στοιχεία της mainstream σκηνής με το ύφος και τη λεπτή αίσθηση του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και της σύγχρονης μουσικής.

Το 2015, συνεργάστηκε με τον πολυβραβευμένο κινηματογραφιστή Marcantonio Lunardi, επενδύοντας φωνητικά τη μουσική της εξαίρετης ελληνίδας συνθέτριας σύγχρονης μουσικής Τάνιας Γιαννούλη, για την παραγωγή του νέου πρότζεκτ του Lunardi υπό τον τίτλο "The Idol". H νέα αυτή συνεργασία έκανε πρεμιέρα στη Πανεπιστήμιο Σύγχρονης Τέχνης, Bologna, Italy. Επίσης, κυκλοφόρησε διεθνώς η συνεργασία της με τον Καναδό συνθέτη Eric Lemieux, μία δισκογραφική δουλειά υπό τον τίτλο "Τi Amo" που περιλαμβάνει πειραματική μουσική και μουσική για τον κινηματογράφο. Ιδρυτικό μέλος του διεθνούς φορέα Interaction International Adelphopoiisi (Διεθνής Διάδραση - Αδελφοποίηση) και μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων και Συγγραφέων Τουρισμού Ελλάδος EDSTE, που βρίσκεται σε συνεργασία με διεθνείς, μεγάλου βεληνεκούς οργανισμούς όπως οι UNESCO, FIJET, OMJET, εργάζεται ως παραγωγός του ραδιοφώνου και κατέχει τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας του μεγάλου διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού της συνΑνθρωπίας StarClassic Radio.



***
Νew cd Release
REMpetiko

 




*****



"The Embrace"
Natassa Mare | Jason Carter 



Le CD, "The Embrace", de Natacha Mare m’a énormément impressionné. Natacha chante avec délicatesse, douceur et talent. Quelle voix admirable ! Quelle sensibilité ! Tout cela m‘a paru très émouvant et je lui prédis une grande et belle carrière. Tous mes compliments pour ce travail musical où la voix et les instruments forment un tout extrêmement uni, complémentaire et d’une exceptionnelle et même aristocratique qualité. Vraiment Natacha Mare a du talent et mérite d’être connue en France et ailleurs dans le monde car son interprétation forme, avec la musique qui la soutient, la prolonge parfois et l’accompagne toujours, un ensemble tout à la fois doux, accordé, harmonieux, mélodieux, rythmé avec émotion, raffin ement et subtilité. C’est du grand art car le registre de la voix est ample, très nuancé, capable de susciter une émotion réelle par la délicatesse très poétique de l’expression. Admiration sincère !!!

Jacques Cortès

> Chevalier des Palmes académiques,
> Chevalier de l’Ordre national du mérite
> Chevalier de la Légion d'honneur

Spécialiste en didactologie des langues et des cultures.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Jacques_Cortès





Tην Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2016, στο ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ η εξαίρετη ελληνίδα ερμηνεύτρια Νατάσσα Μάρε Moυμτζίδου σε συνεργασία με το τρίο των Τιμής Ένεκεν παρουσιάζουν ένα συναυλιακό δρώμενο που επιτυγχάνει, σε μία συναρπαστική μουσική διαδρομή, τον εναγκαλισμό του κλασικού ήχου του trio με τις jazz διαδρομές και τους ελεύθερους φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς της ερμηνεύτριας. Το αποτέλεσμα καταφέρνει να εμβαπτίσει τις εκλεκτές μουσικές επιλογές από το διεθνές και ελληνικό ρεπερτόριο στο σύγχρονο ηχοχρωματικό τοπίο, μέσα από την ιδιαίτερη πάντοτε θεατρικότητα και φωνητική δεινότητα της Νατάσσας Μάρε Mουμτζίδου.

* Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στην αγορά αντιδραστηρίων για την παιδοαιματολογική κλινική του Ιπποκρατείου νοσοκομείου Θεσσαλονίκης.


  


***

An amazing soldout concert 
the grand "Theaterhaus", Stuttgart





International Jazz Festival
with Apopsis 3io


  




 
ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 
ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΑΡΕ ΜΟΥΜΤΖΙΔΟΥ & G.T. 3io

"Aπό το REMpetiko στο Μάνο Χατζιδάκι με jazz άποψη"


           Tην Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, η εξαίρετη Ελληνίδα ερμηνεύτρια Νατάσσα Μάρε Moυμτζίδου με τους επίσης εξαίρετους συνεργάτες της, μέλη του G.T. 3io jazz ens., παρουσίασαν ένα μοναδικό δρώμενο που εμβαπτίζει αφενός το ελληνικό ηχόχρωμα -τον παραδοσιακό, μεσογειακό και ρεμπέτικο ήχο- και αφετέρου τις μουσικές του κορυφαίου Έλληνα μουσουργού Μάνου Χατζιδάκι, στο σύγχρονο ηχοχρωματικό τοπίο διαμέσου της jazz και του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού.

Το Ensemble, με διεθνείς συμμετοχές σε jazz & contemporary music festivals, κινείται στον ευρύ χώρο της jazz, συνδυάζοντας στοιχεία της mainstream σκηνής με το ύφος και τη λεπτή αίσθηση του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και της σύγχρονης μουσικής. Στόχο του αποτελεί η απόδοση της μονάκριβης αίσθησης του φωτός και της ακτινοβολίας των πρωτότυπων μελωδικών θεμάτων, αγγίζοντας με σεβασμό τα τοπία και τα ιδιαίτερα ηχοχρώματα.

Νατάσσα Μάρε Μουμτζίδου, Τραγούδι

G.T. 3io
Γιώργος Τζούκας, πιάνο
Πέτρος Δαμιανίδης, κοντραμπάσο
Μανώλης Κουτσουνάνος, τύμπανα

O.M.M.Θ.: http://www.tch.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=3&tcheid=1308

 
 *****


REVIEWS
  
Σπάνια ακουστική εμπειρία η Νατάσα Μάρε Μουμτζίδου + G.T. Trio ens. στο Μέγαρο Μουσικής

… πήγαμε, είδαμε, ακούσαμε, σχολιάζουμε …


     Τελευταία μέρα του Φλεβάρη κι είπαμε να αποχαιρετήσουμε τον «ημερολογιακό» χειμώνα με μια ξεχωριστή μουσική εμπειρία στο Μέγαρο Μουσικής, παρακολουθώντας την ερμηνεύτρια Νατάσσα Μάρε Μουμτζίδου σε συνεργασία με το G.T. Trio. Οι οποίοι, σύμφωνα με το δελτίο τύπου «παρουσιάζουν ένα μοναδικό δρώμενο που εμβαπτίζει αφενός το ελληνικό ηχόχρωμα -τον παραδοσιακό, μεσογειακό και ρεμπέτικο ήχο- και αφετέρου τις μουσικές του κορυφαίου Έλληνα μουσουργού Μάνου Χατζιδάκι, στο σύγχρονο ηχοχρωματικό τοπίο διαμέσου της jazz και του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού». Πιο ακριβής διατύπωση δεν θα μπορούσε να υπάρξει, μετά την επιβεβαίωση της ζωντανής ακρόασης.

Το δρώμενο έλαβε χώρα σε έναν χώρο ιδιαίτερης αισθητικής και με μοναδική θέα στον Θερμαϊκό, αλλά θεωρούμε «προβληματικό» από πλευράς ακουστικής, λόγω της αχανούς έκτασης, με επιπτώσεις στον ήχο συναυλιών με υψηλές απαιτήσεις. Προσπερνάμε όμως το «τεχνικό» κομμάτι κι ερχόμαστε στο «συναυλιακό», επισημαίνοντας κατ’ αρχήν την ακρίβεια της έναρξης, ακριβώς στις 9.00 (!), ως πρώτη ένδειξη σεβασμού προς το (αρκετά μεγάλο στην προσέλευση) κοινό. 

Σχεδόν ταυτόχρονα με τους 3 μουσικούς που ξεκίνησαν πρώτοι να παίζουν, εμφανίστηκε και η Νατάσσα. Μια παρουσία αέρινη, ντελικάτη, γλυκύτατη, με έναν αέρα «ξωτικού» από τον κόσμο των παραμυθιών… Μας καλωσόρισε με περίσσεια ευγένεια, μας έβαλε στο κλίμα των τραγουδιών με ποιητικό λόγο και άρχισε να τραγουδά, με πρώτο κομμάτι το ρεμπέτικο «Άνοιξε γιατί δεν αντέχω», βεβαίως σε τζαζ διασκευή! Στο δίωρο που ακολούθησε με ένα ενδιάμεσο διάλειμμα, ακούστηκαν πολλά… δημώδη, ρεμπέτικα, παραδοσιακά, λατρεμένος Χατζιδάκης – ιδιαίτερα στο δεύτερο μέρος – όλα, όντως με «ελληνικό ηχόχρωμα βαπτισμένο στο τοπίο της τζαζ και του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού». 

Για τους τρεις κορυφαίους μουσικούς του σχήματος, στο πιάνο, το κοντραμπάσο και τα κρουστά, τα όποια λόγια περιττεύουν όταν έχεις απέναντί σου δεξιοτέχνες -  σολίστες της τζαζ! Κι ο τελευταίος μουσικός μπορεί να αντιληφθεί τι σημαίνει αυτό και πώς μεταφράζεται σε σκληρή δουλειά, σοβαρές σπουδές, ταλέντο, αλλά κυρίως ψυχή! Όλα αυτά ήταν εμφανέστατα στη σκηνή, ιδιαίτερα στα πολλά και μεγάλα «σολαρίσματα», δίνοντας κάθε φορά ο καθένας ένα μίνι ρεσιτάλ αυτοσχεδιασμού και αποσπώντας θερμό χειροκρότημα!

Όμως το τελειότερο μουσικό όργανο όλων ήταν… η φωνή της Νατάσσας! Μια φωνή τόσο άρτια δουλεμένη, που δεν αποκλείεται… να «κουρντίζουν» πάνω της τα μουσικά όργανα! Σίγουρα μια ερμηνεύτρια της τζαζ, όχι μόνο τυχαία δεν είναι, αλλά το ιδιαίτερο μουσικό είδος που υπηρετεί, απαιτεί από αυτήν, πολύ υψηλές… «τεχνικές προδιαγραφές» και όχι απλά μια «σωστή» φωνή. Σαν τις προδιαγραφές της Νατάσσας… με την τεράστια έκταση, την αξιοθαύμαστη σταθερότητα, τους απίστευτους λαρυγγισμούς , τα λογής «ακροβατικά», αλλά παράλληλα  και τη ζεστασιά, την αμεσότητα, την ερμηνεία. Η οποία ερμηνεία δεν περιορίζεται στην φωνή αλλά διαχέεται σε όλο το σώμα και μέσα από την εκφραστικότητα των «αέρινων» χεριών που παίζουν θαρρείς μιαν αόρατη άρπα στον αέρα, μεταφέρεται στην ατμόσφαιρα. Φωνή ευλογημένη από τη φύση αλλά που είναι πασιφανές ότι επιπλέον… «ίδρωσε πολύ τη φανέλα»! Εξίσου εκφραστικός και ο λόγος της στα ενδιάμεσα των τραγουδιών, σαν αφήγηση παραμυθιού… γιατί κάπως έτσι μας παρουσίασε την ιστορία κάποιων παραδοσιακών κομματιών, όπου στην ερμηνεία τους αντικατέστησε τα λόγια με φωνητικά, σε μια  επίδειξη σπάνιας ερμηνευτικής δεινότητας. Το γεγονός ότι «χάναμε» κάποια λόγια, μόνο στην ακουστική του χώρου μπορεί να αποδοθεί και όχι σε προβλήματα ορθοφωνίας, γιατί γενικότερα ο ήχος ήταν «θαμπός». 

Όσον αφορά στα κομμάτια καθαυτά και τις τζαζ – διασκευές τους, πέρα από άψογα εκτελεσμένες μουσικά, σαν γενικό σύνολο υπήρξαν σίγουρα εμπνευσμένες, απρόβλεπτες και ευφάνταστες, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Η μουσική του Χατζιδάκι είναι αλήθεια ότι προσφέρεται ιδανικά γι αυτό, αλλά κάποια παραδοσιακά και πολύ περισσότερο κάποια ρεμπέτικα τραγούδια, θεωρούμε ότι αλλοιώνονται σε βαθμό «μη αναγνωρισιμότητας». Είναι τόσο χαρακτηριστική η δύναμη του αυθεντικού ακούσματος με την καθαρή μελωδία και τον ακόμα πιο καθαρό ρυθμό, που ένα παρόμοιο τζαζ «πείραγμα» μοιάζει με… παρά φύσιν μετάλλαξη, δίνοντας κάτι που ελάχιστα έως καθόλου θυμίζει το πρωτότυπο. Έτσι καταλήγεις να  ακούς σπουδαία τραγούδια σαν να είναι όλα «το ίδιο ένα», σε βάρος της μοναδικότητας του ρυθμού και της μελωδίας καθενός. Βέβαια ο πειραματισμός είναι μεγάλη πρόκληση για έναν μουσικό και εξαιτίας αυτού έχουμε εισπράξει και «διαμάντια», οπότε κρατάμε απλά μια (υποκειμενική) επιφύλαξη. Και κάτι τελευταίο που θα θέλαμε να συστήσουμε στην εξαιρετική Νατάσσα, είναι το ελαφρύ… ανέβασμα των τόνων. Όχι βεβαίως της εκπληκτικής φωνής της που ανεβαίνει σε δυσθεώρητα ύψη, αλλά της ενέργειάς της, έστω κι αν η ευγενική «ποιητική» της φύση εν είδει «ψιθύρου» διαφωνεί…

Μετά το θερμότατο χειροκρότημα και τον ζεστό χαιρετισμό της καλλιτέχνιδας από την αντιπρόεδρο του «Συλλόγου των φίλων της τζαζ», αποχωρήσαμε με την «μονάκριβη αίσθηση του φωτός» αγκαλιά και με ένα υπέροχο μουσικό αντίο στο φετινό χειμώνα.

Για το πολιτιστικό πόρταλ Kulturosupa
Ανταπόκριση της διευθύντριας σύνταξης κυρίας Πίτσας Στασινοπούλου 





          Πειραματικοί, προκλητικοί και ενδιαφέροντες για εκπαιδευμένους ακροατές. 

Οι εκτελεστές δοκιμάζουν νέους ήχους εμπνεόμενοι από έξω-ευρωπαϊκούς πολιτισμούς και εγώ κλείνω τα μάτια μου και μεταφέρομαι Άμστερνταμ στο Cafe Alto (η τελευταία φορά που απόλαυσα γνήσιο αυτοσχεδιαστικό Jazz παίξιμο). Χθες βράδυ στο ΟΜΜΘ κατάφεραν οι Natassa Mare Moumtzidou και οι G.T Trio ens. να με ταξιδέψουν. What a ride, it was indeed!!!

Κρατώ την τελευταία κουβέντα της ερμηνεύτριας αυτής πριν την εκτέλεση κάθε τραγουδιού ... "Ελάτε".  

Αda Tsesmeli Edwards



***** 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου